Koherencja oznacza spjno, czno. Termin ten nieprzypadkowo stanowi haso zbiorowej prezentacji malarstwa.
Rnorodne poszukiwania artystyczne skupiaj si wok jednej idei- jest ni natura, pojmowana jako szerokie spektrum zjawisk, swoista harmonia kontrastw. Indywidualne postawy twrcze znajduj wyraz w bogactwie rodkw ekspresji.
Artyci czerpi inspiracj ze zoonej struktury wiata- zagbiajc si w jego materi poszukuj tego, co pierwotne, uniwersalne, odwieczne.
Artyci biorcy udzia w wystawie:
Izabela Gajewska
Sara Riley- Smith
Teresa Szyngiera
Yvette Janecki
Izabela Gajewska
Urodzona w 1981 roku w Krakowie. Absolwentka Akademii Sztuk Piknych w Krakowie. W roku 2007 otrzymaa dyplom na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Jacka Waltosia wraz z aneksem z zakresu rysunku zrealizowanym w pracowni adj. Bogusawy Bortnik-Morajdy. W roku 2011 ukoczya Studium Pedagogiczne przy ASP w Krakowie. Autorka szeciu wystaw indywidualnych, braa udzia w ekspozycjach grupowych w kraju i za granic. Zajmuje si malarstwem i rysunkiem.
Teresa Szyngiera
Urodzona w Makowie Podhalaskim w 1978 r. Ukoczya Pastwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Krakowie. Absolwentka Akademii Sztuk Piknych w Krakowie. W roku 2004 otrzymaa dyplom z wyrnieniem na Wydziale Malarstwa w pracowni prof. Adama Wsiokowskiego. Ukoczya take Studium Pedagogiczne przy ASP w Krakowie. W roku 2002 przebywaa na stypendium w Glasgow School of Art w Szkocji. W 2011 roku ukoczya studia doktoranckie na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie pod kierunkiem prof. Adama Wsiokowskiego.
Koncepcje artystyczne:
Izabela Gajewska
Natur postrzegam przez pryzmat istoty ludzkiej i jej miejsca we Wszechwiecie. Interesuje mnie swoiste zakorzenienie czowieka midzy dwiema sferami- ziemi (kojarzon ze wiatem materii, oparciem, ostoj) oraz niebem (pojmowanym jako pierwiastek duchowy, nieskoczono, tajemnica). W poszukiwaniach malarskich zgbiam symboliczne znaczenie poszczeglnych ogniw Natury-Wszechwiata, odwoujc si m.in. do pejzau, szeroko rozumianej figuracji oraz czerpic inspiracj ze starych mitw o powstaniu wiata.
Sara Riley- Smith
Moim tematem i inspiracj jest natura jako podlegajca zmianom, pena energii
i ostatecznie optymistyczna sia. Nie staram si odda dokadnego wygldu
kwiatu, licia lub krajobrazu ale uchwyci odczucie chwili; pki, ktre si rozwin i stan limi, potem opadn i ulegn rozkadowi, deszcz ktry zmywa pozostaoci dnia i wyblake patki kwiatu wini, soce lub ksiyc odbite w wodzie. Za pomoc: farby olejnej, pdzla i owka, pasteli oraz akwareli nakadam cienkie warstwy koloru, kada z nich odkrywa lub zakrywa, to co przemino, poprzez kad interwencj zmieniajc ptno, a pojawi si subtelny, lecz wielowarstwowy obraz.
Teresa Szyngiera
Moje korzenie wywodz si z pejzau rozumianego jako pierwiastek pierwotnej natury. Sie zalenoci natury, sprowokowaa mnie do zagbienia si w struktur wiata. Prace stanowi prb wniknicia w wiat materii. Interesuje mnie zwaszcza moment wyaniania formy. Dialog pomidzy kosmosem a chaosem, gdzie kady z istniejcych elementw podlega nieustannym przemian. Podobnie jak samo ycie, ktre odkrywamy na drodze cigych transformacji. Wyranie zaznacza si obecno wzoru, jako struktury uporzdkowanej geometryczny pierwiastek natury.
|