POPISZ SIĘ!
przenieś się w świat gier i zabaw związanych ze słowem i dźwiękiem
Czy umiesz samemu zrobić papier?
Czy Twój głos brzmi tak samo na żywo jak w studio radiowym?
Czy myślałeś kiedyś o napisaniu powieści ?
8 września od godziny 11:00 do 18:00 w Centrum Handlowym Solvay Park przy ul. Zakopiańskiej 105 startuje organizowany przez Antyradio Kraków, pełen konkursów, nagród i wybornej zabawy Dzień Piśmiennictwa.
***
Wydarzenie odbywa się z okazji obchodzonego 8 września Międzynarodowego Dnia Piśmiennictwa uchwalonego przez UNESCO w 1965 roku. Celem tego święta jest zwrócenie uwagi na to, jak ważna w dzisiejszym świecie jest umiejętność pisania i czytania. UNESCO przypomina, że są one prawem każdego człowieka, a dostęp do edukacji wyrazem uszanowania godności ludzkiej. Dzień ten jest ważny dla pisarzy i drukarzy, a będzie także istotny dla wszystkich, którzy przyjdą do Centrum Handlowego Solvay Park. Dlaczego?
Tego dnia uczestników zabawy przeniesiemy w świat gier i zabaw związanych ze słowem i dźwiękiem. Co więcej, każdy będzie miał okazję wygrać mnóstwo atrakcyjnych nagród, w tym książki z ponad kilkuset pozycji od wydawnictwa Znak Emotikon.
Tym razem działania w Centrum Solvay Park skupiamy wokół idei promowania roli książki i czytania w życiu dorosłych i dzieci. Kładziemy też silny nacisk na edukację, wspólną kreatywną zabawę oraz naukę. Oczywiście nie zapominamy o niebagatelnych, i wymagających myślenia konkursach – mówi Paulina Nogieć, Manager ds. Marketingu Centrum Handlowego Solvay Park.
Podczas eventu, będzie można wraz z całą rodziną wziąć udział w wielu ciekawych czynnościach: wygrać muzyczne dyktando, powalczyć w Wielkim Turnieju gry w Scrabble, nagrać i zmontować samodzielnie dźwięk czy też napisać ortograficzną historię.
Między godziną 11:00 a 18:00 do dyspozycji wszystkich chętnych będą czekały stanowiska do gry w Scrabble. Ci, zmęczeni słownymi zmaganiami, będą mogli odpocząć na pufach i leżakach w strefie relaksu. Cały czas nieopodal niej będzie dostępna wielka strefa zabaw dla dzieci, pełna klocków i stanowisk do nauki pisania i czytania, zarówno dla starszych jak i młodszych dzieci, ale także dla kreatywnych rodziców.
Na wszystkich uczestników wydarzenia czekają konkursy z nagrodami i mnóstwo atrakcji.
WIELKI TURNIEJ GRY W SCRABBLE
Co należy zrobić? Między 3 a 7 września w programie „Godziny Szczytu” między 13:00 a 16:00 na antenie Antyradia 101,3 FM na słuchaczy czeka codziennie inna łamigłówka, związana ze słowotwórstwem i ortografią. W poniedziałek będą oni musieli ułożyć jak najdłuższą bajkę, jedynie z wyrazów rozpoczynających się na podaną literę. We wtorek z liter podanego długiego wyrazu trzeba będzie wymyślić jak najwięcej innych samodzielnych wyrazów. Środa to dzień tasiemca – słuchacze będą zmagać się ze stworzeniem jak najdłuższej historii z wyrazów, których pierwsza litera, ma być ostatnią literą wyrazu poprzedzającego. Czwartego dnia konkursu skrajnie odległe od siebie wyrazy trzeba będzie połączyć wyrazami- skojarzeniami, których musi być 15. Ostatniego dnia na antenie odczytywane będzie dyktando, a słuchacze na żywo będą tłumaczyć jak dany wyraz należy napisać. Ten słuchacz który odpowie poprawnie przechodzi do następnego etapu. Codziennie do Wielkiego Turnieju gry w Scrabble, któremu patronuje Mattel, będą wybierane dwie najlepsze osoby. 8 września o godzinie 14 na terenie Solvay Park dziesięciu półfinalistów, pod opieką przedstawicieli Polskiej Federacji Scrabble, będzie toczyło literowe potyczki. Dwóch finalistów rozegra swoją partię na wielkiej, półtorametrowej planszy Scrabble. Pomagać im będzie mogła publiczność i przyjaciele, a wszyscy uczestnicy otrzymają wielkie paczki z nagrodami.
STREFA DLA DZIECI - MEGA KLOCKI I ZABAWY ZE SŁOWEM
Uczenie się poprawnej pisowni jest zaliczane do najcięższych tortur – ale nie w naszej strefie zabaw dla dzieci! Tam nauka będzie świetną zabawą. Co można będzie znaleźć w tej strefie? Miękką wykładzinę do leżenia i poduszki literki do układania wyrazów. Literowe kolorowani do kolorowania, schematy nauki literek i słowne układanki dla najmłodszych. Na starsze dzieci czekają wielkie, ponad metrowe klocki, do układania trudnych wyrazów oraz literkowe krzyżówki. Na wszystkie dzieci czekają zabawy ortograficzne, dyktanda, dla różnych grup wiekowych i literkowe gry, zabawy i konkursy, które będziemy szczodrze nagradzać
KONKURS LITERACKI i STWORZENIE WIELKIEJ POWIEŚCI RADIOWEJ
Wszystkich starszych uczestników zaprosimy do kreatywnej i wymagającej zabawy – razem z nami będą mogli napisać Wielką Powieść Radiową. Każdy z uczestników będzie mógł w stworzonej specjalnie przez nas metrowej książce dopisać kilka zdań od siebie, tak aby całość stworzyła fascynującą, zabawną i różnorodną historię. Śmiałkowie zostaną nagrodzeni, a co więcej będą mogli w następnym tygodniu posłuchać własnej twórczości na antenie. Między 10 a 14 września codziennie na antenie Antyradia 101,3 FM będzie można usłyszeć odcinki Radiowej Powieści, czytane przez gości Antyradia.
POKAZ HISTORII PIŚMIENNICTWA
Dzięki współpracy z Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie na terenie Solvay Park stworzymy instalację prezentującą bogatą historię krakowskiego drukarstwa. Pokażemy jak zmieniały się techniki stosowane przez drukarzy na przestrzeni dziejów. Przeprowadzimy warsztaty dla dorosłych i dzieci związane z produkcją papieru i historycznymi technikami drukarskimi, na których pokażemy i nauczymy jak czerpać papier.
STUDIO RADIOWE - JAK STWORZYĆ DŹWIĘK?
Jak wygląda radio od kuchni? I o tym będzie się można przekonać! Na terenie eventu stanie terenowe studio radiowe Antyradia, gdzie będzie można zobaczyć stoły mikserskie, i podglądnąć jak wygląda praca prezentera. Każdy chętny będzie mógł wziąć w rękę mikrofon i zabawić się w reportera radiowego. Zainteresowanych nauczymy też obsługiwać program do montażu dźwięku. Co więcej przy specjalnym stanowisku umożliwimy nagrywanie dedykacji muzycznych i pozdrowień jakie następnie będą emitowane z dedykowaną piosenką na antenie Antyradia 101,3 FM.
ORTOGRAFICZNA GRA MIEJSKA PO TERENIE CENTRUM
Na terenie wydarzenia Popisz się! dzięki współpracy z najemcami przeprowadzimy także ortograficzną grę miejską. Uczestnicy dostaną mapy i będą musieli, przemieszczając się po terenie galerii zbierać podpowiedzi, schowane w różnych miejscach. Poprawne rozwiązanie każdej z nich to jedno słowo w ułożonej przez nas krzyżówce. Osoba, która jako pierwsza przejdzie wszystkie punkty zabawy a następnie wróci do radiowego studia i poda główne hasło zwycięży i otrzyma atrakcyjne nagrody.
Serdecznie zapraszamy do udziału!
|