POLSKA ZAPRASZA KRAKÓW ZAPRASZA TV ZAPRASZA ART ZAPRASZA
Dodaj wydarzenie Dodaj relację Rejestracja Logowanie  

 KALENDARZ
INSTYTUCJE KULTURY ▼ KATEGORIE WYDARZEŃ ▼ WYDARZENIA RELACJE NASZ PATRONAT DNI BEZPŁATNE W MUZEACH


   
   
ARCHIWUM     zobacz wydarzenia archiwalne
ARCHIWUM     zobacz wszystkie wydarzenia archiwalne

 
30-01-2017      -  
"Dziś w Krakowie" - Portal Kraków Zaprasza
Micromelancolié gra Błękitnš Linię
"Dziś w Krakowie" - Portal Kraków Zaprasza


http://www.Krakow.zaprasza.eu
Baza, ul. Floriańska 15, Kraków
20.00
       
 
Muzyka
O traktowaniu dzieł sztuki jako partytur graficznych (i vice versa) oraz o poszukiwaniu relacji pomiędzy obrazem i dŸwiękiem powiedziano już wiele dlatego poniższy link, lepiej niż jakikolwiek tekst, wytłumaczy już w pierwszych sekundach, dlaczego interwencje przestrzenne z „błękitnš liniš” Edwarda Krasińskiego można traktować jako pozbawione instrukcji wykonawczych, zachęcajšce do swobodnej improwizacji grafiki muzyczne.

http://www.youtube.com/watch?v=IgBQMDWxr_E&t=8m59s

Co wiemy o błękitnej taœmie?

Wiemy, że „[…] Krasiński zaczšł oznaczać przestrzeń cišgłš liniš przylepiajšc na wysokoœci 130 cm niebieskš taœmę (blue scotch), która stała się znakiem rozpoznawczym jego sztuki […].”
Wiemy także na pewno, że „[…] jest to scotch blue, szerokoœć 19 mm, długoœć niewiadoma […].”
Wiadomo również, że na różnych zdjęciach niebieska taœma posiada inne parametry w przestrzeni kolorystycznej RGB i CMYK.

Czy zgromadzone fakty układajš się w logicznš całoœć? Czy dokumentacje interwencji przestrzennych potraktowane jak partytury dŸwiękowe zagrajš pięknš melodię? Czy na ulicy Floriańskiej uda się otworzyć mityczny portal? Czy do lokalu wstšpi piesek?

OdpowiedŸ na te i inne pytania odnaleŸć można będzie podczas seansu z falš sinusoidalnš o nieprzypadkowej częstotliwoœci 2470 Hz (ale nie tylko!), który odbędzie się 30 stycznia podczas kolejnej odsłony cyklu „Osobliwy Poniedziałek.”

Będzie trochę strasznie ale i trochę œmiesznie.


--------------------------------
Baza, Floriańska 15
30.01.2016, godz. 20.00
Bilety: 15 zł
--------------------------------


Micromelancolié

Micromelancolié swojej twórczoœci wykorzystuje dŸwięk znaleziony, zjawisko sprzężenia zwrotnego, mikrosample oraz nagrania terenowe budujšc z ich pomocš mapy oraz pocztówki dŸwiękowe sprzyjajšce zadumie nad pamięciš dŸwiękowš oraz zacieraniem się wspomnień.

Micromelancolié współpracował z artystami takimi jak: Anastazja Viekszyna, Antonina Nowacka, Dobrosława Nowak, Günter Schlienz, Jan Pienišżek, Jean-Sébastien Truchy, Jerzy Mazzoll, Krzysztof Topolski, Kuba Ziołek, Martin Dumais, Mateusz Wysocki, Mia Zabelka, Michael Bjella, Mimmo Napolitano, Paweł Kulczyński, Philippe Petit, Sindre Bjerga czy Wojciech Kucharczyk.

Muzyka Micromelancolié znajduje się w katalogach takich wytwórni jak: A Giant Fern, Already Dead Tapes, au.diom.at, Aurora Borealis Recordings, BDTA, Black Horizons, Chemical Tapes, Crónica, Instruments of Discipline, Metaphysical Circuits, Monotype Rec., Quasi Pop, Patient Sounds (Intl.), Requiem Records, Sangoplasmo, SEAGRAVE, SicSic, Speaker Footage, Where To Now?, Wounded Knife czy Zoharum.

Micromelancolié współpracował z instytucjami takimi jak m.in.: Biuro DŸwięku Katowice, CKiS Wieża Ciœnień, CSW ŁaŸnia, CSW Zamek Ujazdowski, CSW Znaki Czasu, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Galeria Szara, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Klanghaus, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Museum of Modern Arts Minsk, Muzeum Narodowe w Warszawie, WRO Art Center.
 
https://www.facebook.com/events/233664157059702/
Miejsce:
Baza, ul. Floriańska 15, Kraków
 
Godz.
20.00

 
 
   

 
 
 

BIBLIOTEKI  |  CENTRA KULTURY  |  GALERIE  |  KABARETY  |  KINA  |  KLUBY  |  MUZEA  |  MUZYCZNE  |  SPORT  |  STOWARZYSZENIA  |  TANECZNE  |  TEATRY  |  INNE


Dodaj wydarzenie    |    Dodaj relację    |    Rejestracja  |  Logowanie


 Copyright © 2002-2024


Polskie NiezaleĹźne Media
 

 O patronacie medialnym    |    Kontakt z Redakcją

 Serwis Dziś w Krakowie jest w całości finansowany przez Fundację Promocji Kultury